Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 24 Next »

ToimijatahoLomailijaLoma-aikaMuuta
CSCKatri Laaksonen13.7. - 9.8.2020

Johannes Tuovinen

29.6. - 12.7.2020 ja
20.7. - 9.8.2020



Melanie Lotz

13.7.-2.8.2020
10.-16.8.2020


AcenetSten-Erik Sandås13.7. - 2.8., mahdollisesti myös 6.-12.7. sekä 3.-9.8.

Jan-Ole Sandås

13.7. - 2.8.


GoforeLauri Renko27.7.-14.8.

Tuomo Soinio1.-28.7.

Jippu Venttola13.-9.7. (loppuloman ajankohta tarkentuu vielä)

Toimintaohje ongelmatilanteissa

Mallitiketti

Jos et ole tehnyt ennen Jira-tikettiä, mallitiketti löytyy tästä:
https://jira.csc.fi/browse/OMA-90


PalveluTilanneMiten toimiaMitä tapahtuu
Oodi-palvelu Oodi-konsortiolle (kaikki Oodin ylläpitoon ja kehittämiseen liittyvä asia)Kriittinen ongelma tuotantoympäristössä

Tiketti jiraan asiaan kuuluvalle projektille:

JA sähköposti: oodi-admin@postit.csc.fi

Tiketille aina

  • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla/usealla sama
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
  • Jos muilla yliopistoilla ei esiinny samaa ongelmaa, on todennäköistä, että ongelma ei liity sovelluskoodiin vaan on yliopiston omasta Oodi-ympäristöstä tai Oodi-datasta johtuva ongelma, joka voidaan ratkaista vain yliopistossa.

Kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa.

Paikalla olevat asiantuntijat CSC /Acenet/Gofore pyrkivät ratkaisemaan ongelmaa. Huomioiden kuitenkin, että loma-ajat. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Muutostarve, versioon liittyvä testiympäristössä ilmenevä ongelma tai tuotantoympäristössä ilmenevä ei kriittinen ongelma

Tiketti jiraan asiaan kuuluvalle projektille:

Muutospyynnön tai ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.
Oodi-rajapinnatTuotantoympäristöön liittyvä kriittinen ongelma

Tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/WSOODI/

Sähköposti: oodi-admin@postit.csc.fi

Tiketille aina

  • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla/usealla sama
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
  • kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa
CSC:n palvelinylläpidon päivystäjä alkaa ratkaista ongelmaa, tarvittaessa yhteistyössä Goforen kanssa. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelmaOngelman ratkominen otetaan työn alle heti elokuuss/alomien jälkeen.

SovelluskehitystarveMuutospyyntö otetaan työn alle lomien jälkeen.
ILPATuotantoympäristöön liittyvä kriittinen ongelma
  1. Ks. ILPA-käyttöohje: KÄYTTÖOHJEET JA DOKUMENTAATIO
  2. Jos ei ratkea, niin tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPAB JA sähköposti: oodi-admin@postit.csc.fi
  3. Tiketille aina

    • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla ILPA-yliopistoilla esiintyy sama
    • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen, esim. onko yliopiston verkkoyhteyksissä ollut ogelmaa

    Kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa.

CSC:n palvelinylläpidon päivystäjä alkaa ratkaista ongelmaa, tarvittaessa yhteistyössä Goforen kanssa. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelma
  1. Ks. ILPA-käyttöohje: KÄYTTÖOHJEET JA DOKUMENTAATIO
  2. Jos ei ratkea, niin tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPAB


Ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.

SovelluskehitystarveTiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPABMuutospyyntö otetaan työn alle lomien jälkeen.
Uniface Anywhere TaideyliopistoTuotantoympäristöön liittyvä kriittinen ongelma

Tiketti jiraan: OMA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OMA/

ja sähköposti: oodi-admin@postit.csc.fi

Tiketille aina


  • tarkka kuvaus mitä on tapahtunut ja milloin ja kuinka monella käyttäjällä esiintyy
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
CSC:n palvelinylläpidon päivystäjä alkaa ratkaista ongelmaa, tarvittaessa yhteistyössä Acenetin kanssa, huomioiden Acenetin loma-ajat. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelmaTiketti jiraan: OMA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OMA/Ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.
Varmenne-palveluKriittinen ongelma

Tiketti jiraan: OBA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OBA/

ja sähköposti: oodi-admin@postit.csc.fi


Tiketille aina



  • tarkka kuvaus mitä on tapahtunut ja milloin
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen, esim. onko yliopiston verkkoyhteyksissä ollut ogelmaa


CSC:n palvelinylläpidon päivystäjä alkaa ratkaista ongelmaa, tarvittaessa yhteistyössä Goforen kanssa. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.










  • No labels