ToimijatahoLomailijaLoma-aikaMuuta
CSCKatri Laaksonen24.12. sekä pyhäpäivät

Johannes Tuovinen

23.12.-6.1.



Melanie Lotz

23.12.-3.1.


AcenetSten-Erik Sandås24.12.-3.1.

Jan-Ole Sandås

24.12.-3.1.


GoforeLauri Renko24.12.-3.1.

Tuomo Soinio24.12.-3.1.

Jukka-Pekka Venttola24.12.-3.1.

Toimintaohje ongelmatilanteissa

Luonnos, joka päivittyy vielä 17.12.2020

Jos et ole tehnyt ennen Jira-tikettiä, mallitiketti löytyy tästä:
https://jira.csc.fi/browse/OMA-90


PalveluTilanneMiten toimiaMitä tapahtuu
Oodi-palvelu Oodi-konsortiolle (kaikki Oodin ylläpitoon ja kehittämiseen liittyvä asia)Kriittinen käytön estävä ongelma tuotantoympäristössä. Ongelmaa ei voi kiertää.

Tiketti jiraan asiaan kuuluvalle projektille:

JA soitto Johannekselle, puh: Asiantuntijaverkosto ja toimielimet

Tiketille aina

  • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla/usealla sama
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
  • Jos muilla yliopistoilla ei esiinny samaa ongelmaa, on todennäköistä, että ongelma ei liity sovelluskoodiin vaan on yliopiston omasta Oodi-ympäristöstä tai Oodi-datasta johtuva ongelma, joka voidaan ratkaista vain yliopistossa.

Kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa.

Mikäli asia ei voi odottaa eikä sitä voi millään kiertää, ongelman ratkaisu aloitetaan mahdollisimman pian. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Muutostarve, versioon liittyvä testiympäristössä ilmenevä ongelma tai tuotantoympäristössä ilmenevä ei kriittinen ongelma

Tiketti jiraan asiaan kuuluvalle projektille:

Muutospyynnön tai ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.
Oodi-rajapinnatKriittinen käytön estävä ongelma tuotantoympäristössä. Ongelmaa ei voi kiertää.

Tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/WSOODI/

JA soitto Johannekselle, puh: Asiantuntijaverkosto ja toimielimet

Tiketille aina

  • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla/usealla sama
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
  • kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa
Mikäli asia ei voi odottaa eikä sitä voi millään kiertää, ongelman ratkaisu aloitetaan mahdollisimman pian. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelmaOngelman ratkominen otetaan työn alle heti lomien jälkeen.

SovelluskehitystarveMuutospyyntö otetaan työn alle lomien jälkeen.
ILPAKriittinen käytön estävä ongelma tuotantoympäristössä. Ongelmaa ei voi kiertää.
  1. Ks. ILPA-käyttöohje: KÄYTTÖOHJEET JA DOKUMENTAATIO
  2. Jos ei ratkea, niin tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPAB JA soitto Johannekselle, puh: Asiantuntijaverkosto ja toimielimet
  3. Tiketille aina

    • tieto siitä, onko yliopistokohtainen ongelma vai kaikilla ILPA-yliopistoilla esiintyy sama
    • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen, esim. onko yliopiston verkkoyhteyksissä ollut ogelmaa

    Kannattaa myös kysyä kaverilta apua eli yliopistojen vertaistuesta joko konsortion teknisten postilistalla, kaikki asiantuntijat-postilistalla, vertaistuki-flowdockissa.

Mikäli asia ei voi odottaa eikä sitä voi millään kiertää, ongelman ratkaisu aloitetaan mahdollisimman pian. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelma
  1. Ks. ILPA-käyttöohje: KÄYTTÖOHJEET JA DOKUMENTAATIO
  2. Jos ei ratkea, niin tiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPAB


Ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.

SovelluskehitystarveTiketti jiraan: https://jira.csc.fi/projects/ILPABMuutospyyntö otetaan työn alle lomien jälkeen.
Uniface Anywhere TaideyliopistoKriittinen käytön estävä ongelma tuotantoympäristössä. Ongelmaa ei voi kiertää esim. käyttämällä WinOodi-clientia.

Tiketti jiraan: OMA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OMA/

JA soitto Johannekselle, puh: Asiantuntijaverkosto ja toimielimet

Tiketille aina

  • tarkka kuvaus mitä on tapahtunut ja milloin ja kuinka monella käyttäjällä esiintyy
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen
Mikäli asia ei voi odottaa eikä sitä voi millään kiertää, ongelman ratkaisu aloitetaan mahdollisimman pian. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.

Testiympäristöön liittyvä ongelma tai tuotantoympäristöön liittyvä ei kriittinen ongelmaTiketti jiraan: OMA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OMA/Ongelman ratkominen otetaan työn alle lomien jälkeen.
Varmenne-palveluKriittinen käytön estävä ongelma

Tiketti jiraan: OBA-projektiin: https://jira.csc.fi/projects/OBA/

JA soitto Johannekselle, puh: Asiantuntijaverkosto ja toimielimet


Tiketille aina

  • tarkka kuvaus mitä on tapahtunut ja milloin
  • kuvaus mitä on tehty ratkaisemisen eteen, esim. onko yliopiston verkkoyhteyksissä ollut ogelmaa


Mikäli asia ei voi odottaa eikä sitä voi millään kiertää, ongelman ratkaisu aloitetaan mahdollisimman pian. Etenemisen seuranta jirassa tiketillä.